Siapa klik dia orang yang mulia...

Sunday, November 22, 2009

Cuma ujian...


Setibanya di bumi Yaman minggu lalu, penulis merasakan suasana yang cukup berlainan iaitu cuaca yang sangat sejuk berbanding Malaysia. Namun, apa yang penting perjuangan mesti diteruskan.

Seperti biasa kawan baik Ustaz Sudin (yang kini telah memiliki sanad daripada Sheikh Qasim Bahr setebal 2 inci) menyambut penulis di mator ,Sana'a bersama Ustaz Faisal. Tiada perubahan yang berlaku di sini. Cuma kelihatan satu pintu khas yang baru telah dibuka untuk muslimat bagi memasuki ruang pelepasan.

Alhamdulillah beg pun cukup. Walaupun tidak berpeluang menaiki Boeing seperti  yang termaktub dalam tiket, janji selamat sampai.

Dalam masa 2hari juga dapat juga penulis sebuah rumah yang baru siap. Sementara menunggu tuan rumah menghabiskan cat penulis tinggal dulu di rumah lama yang meninggalkan banyak sejarah.

Tiada yang menarik yang ingin dibincangkan. Penulis harapkan semua pembaca agar sangkaan buruk kita pada orang yang selama ini tidak bersalah cuba dihilangkan. Seperti sedia maklum sebelum ini ada beberapa artikel yang mendapat sambutan hebat daripada pembaca telah menyebabkan ramai terkesan. Adakalanya kita sering menggunakan emosi untuk sesuatu perkara sehinggakan membuat orang sedih dan kecewa.

Oleh yang demikian, penulis menyeru diri sendiri dan semua blogger-blogger tanah air agar sentiasa menggunakan kebijaksanaan dalam menukil sesuatu perkara. Sentiasa risaukan perasaan orang lain dan pastikan kita bertanggungjawab dalam semua perkara yang kita tulis.

Sama-samalah teruskan perjuangan...

No comments:

Post a Comment

Apa ranking?

Check Page Rank of any web site pages instantly:
  
This free page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service